• martina

NASTAL ČAS FLÁMU PRO TÁTU A MÁMU - ROADTRIP V RAKOUSKU

Nebudu tu rozhodně polemizovat o tom, jak moc je zdravé a prospěšné si občas od toho malého brouka odpočinout a věnovat se jen sami sobě. A protože jsme si slíbili, že alespoň jednou za rok strávíme jednu dovolenou jen ve dvou, přišel i letos její čas!

Hallstadt - počasí nám moc nepřálo.

Obrovské, ale opravdu obrovské díky patří mému muži, který si vzal na starost její kompletní naplánování a zařízení. Dá se říct, že pro mě byla tak trochu překvapením a i když jsem zhruba věděla, kam pojedeme (Rakousko) a co asi uvidíme, tak veškeré plány na cestu, rezervace ubytování a vše potřebné kolem zařídil Luky.

Podle plánu jsme vyrazili z domu v sobotu hoooodně brzy ráno (vstávačka ve 4!), abychom už dopoledne dupali okolo jezera Attersee. Kryštůfek náš brzký odjezd ani nezaznamenal a tak jsme ho nechali v dobrých rukách babičky a dědy a s klidem jsme odjeli. Cesta bez Kýši na zadním sedadle je vždycky tak nějak klidnější, takže mě po cestě Luky seznámil s tím, kam vlastně jedeme, co tam má v plánu, jak dlouho kde budeme a pak jsme si po dloooooouhé době pustili našeho oblíbeného Járu Cimrmana.

O pár kafí později, když jsme překročili hranice, začalo pršet. A pršelo fakt krásně! Tak krásně, až nám nezbylo nic jiného, než začít ty super plány měnit. Alespoň pro dnešní den. Usadili jsme se na první benzínce, kterou jsme potkali a začali vymýšlet náhradní program. A protože předpověď počasí byla nemilosrdná, začali jsme hledat program uvnitř. Termální lázně! V okolí Salzburgu je několik termálů a my jsme se rozhodli pro Therme Amadé v oblasti Altenmarkt im Pongau.

Tip pro rodiče: Termálních lázní najdete v okolí Salzburgu hned několik. Therme Amadé určitě můžeme doporučit, jen počítejte s tím, že jsou rozlohou spíš menší. Děti mají možnost se tam vyřádit na tobogánech (jsou tam celkem 3, na všechny vstup od 110 cm) a pěkný dětský bazének se skluzavkou a různými menšími vodními atrakcemi (jen jsme nahlédli:-)). Kromě tobogánů a dětského koutku nabízí také divokou řeku, klasický plavecký bazén se skokanským můstkem (vnitřní), vířivé bazény a pro nás to nejlepší - venkovní bazén s termální vodou. Uvnitř najdete také restauraci s drobným občerstvením. Před návštěvou rozhodně doporučuji navštívit i webové stránky Therme Amadé.

Bohužel stejný nápad jako my měla asi miliarda lidí, takže už na pokladně jsme dostali varování, že je poněkud plno. Nakonec jsme ale koupili vstup na 4 hodiny (stačilo by na 2) a krásně jsme si to užili. Zkusili jsme 2 tobogány, vířivku, ale rozhodně nejvíc času jsme strávili povalováním ve venkovním bazénu, který i přes déšť a teplotu vzduchu 12° C měl krásných 34°. Navíc z něj byl nádherný pohled na hory a okolní přírodu, což se počítá! Dovolenou jsme tedy začali vyloženě relaxem. Nutno taky podotknout, že to byl relax poslední:-).

Jak známo, u vody vytráví, takže hned poté, co jsme vyrazili z Therme Amadé jsme snědli něco z domácích zásob a podle předchozí domluvy (a tipu od kolegy - díííííky!) jsme se vydali směrem k městečku Hallstatt.

Celý Hallstadt lemují krámky s nejrůznějším zbožím.

Protože stále pršelo, absolvovali jsme procházku po městě s deštníky v rukách, ale to nám nevadilo, protože Hallstatt nás dostal. Leží hned na břehu Hallstattského jezera (dokonce některé domky částečně stojí na kůlech, které jsou do něj zapuštěné) a mezi horami. Do města vede jediná silnice, kterou tvoří hlavně tunely vybudované přímo v horách, takže z ničeho nic se před námi objevila naprosto úchvatná scenérie města, jezera a hor. Hallstatt je jednoduše okouzlující! My jsme se (vzhledem k počasí) spokojili pouze s prohlídkou města, ale nabízí toho mnohem víc (viz Tip pro rodiče). A jako každý turistický cíl je plné krámků se suvenýry. Většina z nich je ale stylově zasazena do atmosféry města, takže vůbec neruší. Jen si nedovedu představit, co se tady z turistického hlediska musí dít, když je pěkně, protože i v dešti tu bylo turistů požehnaně.

Po procházce městem jsme se shodli, že jsme dost mokří na to, vidět z Hallstattu ještě něco dalšího, takže jsme vynechali solný důl, kostnici a další hallstattské oblíbené turistické cíle a odebrali jsme se k našemu dnešnímu ubytování. Cestou jsme projížděli okolo jezera Attersee, našeho původně plánovaného cíle. Attersee je nádherné a přestože pořád pršelo, několikrát jsme zastavili na odpočívadlech a přemýšleli, jestli se v té boží modrozelené vodě vykoupat nebo ne. Strašně nás to lákalo, už jen kvůli tomu, že by to byly fakt krásné záběry. Nakonec převážilo ne, protože kromě deště spadla teplota na devět stupňů. Už při příjezdu k penzionu jsem toho litovala a říkala si, že tahle dovolená už další NE nesnese:-).

Tip pro rodiče: Chcete-li své ratolesti vzít do Hallstattu, můžete vjet autem přímo do města. Už od vjezdu na silnici, která do města vede, vás budou směrovat ukazatele na jednotlivá parkoviště a také vás informovat, zda je na nich volno. Parkovat se dá také podél silnice nebo v tunelech - cestu sem tam lemují parkovací místa, ale většinou jsou časově omezená (těžko říct kdo a jak to hlídá). Celé město se dá projít za 2 hodiny (bez dítěte), s dětmi to bude jistě trochu delší. Zároveň můžete využít turistická lákadla, která vám pobyt v Hallstattu prodlouží - projet se lodí po jezeře, půjčit si šlapadla nebo navštívit solný důl a kostnici. Kompletní informace o turistických cílech v Hallstattu najdete na webových stránkách hallstatt.net

Veškeré naše ubytování v Rakousku řešil Luky přes booking.com, který si nemůžeme vynachválit. Zadání pro ubytování bylo jasné - neprodělat kalhoty, ale zároveň nebydlet v ubytovnách. Naši první noc jsme strávili v penzionu Gastgof Pension Steinberger v Georgen im Attergau. Jeho největší výhodou bylo určitě umístění - jen pár minut jízdy od jezera Attersee, které jsme měli v plánu první den navštívit.

Ubytování bylo ucházející a čisté, na přespání přes jednu noc v pohodě. Co ovšem dělalo dost negativní obrázek byl recepční, který by si zasloužil nějakou speciální cenu za nepříjemné chování a neochotu. Kromě recepčního bylo nešikovné, že na večeři jsme museli jet autem, protože v okolí nikde nic a v restauraci v penzionu se nevařilo. Nakonec jsme skončili v podobném penzionu, ve kterém jsme bydleli a kromě jídla jsme ochutnali moc dobré rakouské pivo Erdinger. Nutno říct, že po celém dni bodlo. Ještě o trochu víc než na pivo jsem se těšila na teplou sprchu a do postele. Večer jsme ještě udělali (vzhledem k počasí) rychlé změny plánu na druhý den a už jsme se začínali těšit na návštěvu Salzburgu! A o tom zase příště.

O mně

První blog jsem začala psát na mateřské dovolené - jako takovou vzpruhu nejen pro sebe, ale i pro ostatní maminky. Od něho jsem se posunula do dnešní podoby, kterou chci inspirovat k aktivnímu trávení času s dětmi, ale také bez nich:-) .

Přidejte svůj e-mail a dostávejte novinky jako první!