• martina

NASTAL ČAS FLÁMU PRO TÁTU A MÁMU - VÍDEŇ

Poslední den našeho putování byl věnovaný pobytu ve Vídni a zcela upřímně - den na Vídeň je zatraceně málo! Náš plán byl ale jasný - vidět pandy a užít si večer v Prátru.

Nádvoří zámku Schönbrunn.

Ráno jsme vyrazili z Dorfu směr Vídeň brzy, abychom využili dřívější check in v hotelu a mohli vyrazit do ZOO. Lukyn řídil a já cestou hledala informace ohledně parkování. Což, upřímně řečeno, není žádná sranda a nic levného.

Ubytování jsme přes booking.com měli zajištěné v hotelu Urania. Protože jsem vůbec netušila, kde budeme bydlet, tak mě hotel opravdu překvapil - velmi zajímavé vybavení a design, hotel čistý, útulný a s prima snídaní:-). A hlavně - vyřešil nám parkování. Sice nebylo přímo u hotelu, ale dá se k němu při rezervaci ubytování objednat za 25 Euro na den, asi 2 minutky chůze od hotelu. Což v porovnání s parkováním prakticky kdekoli ve Vídni byla nakonec i příjemná cena. Auto jsme tedy zaparkovali, ubytovali jsme se a k ZOO jsme vyrazili metrem.

Vídeňské metro je super nejen z hlediska přehlednosti, ale i z cenového. 2,20 Euro za jednu jízdu s možností přestupů. Schönbrunn se nachází na lince U4, zelená trasa. Od hotelu jsme to měli necelých 30 minut. Plánek metra najdete na každé jeho stanici, ale můžete se připravit i předem. Na stránce mapa-metra.cz najdete kompletní informace o vídeňském metru, i o metru v jiných městech - tedy šikovné stránky a do budoucna se můžou hodit!

Zámek Schönbrunn jsme bohužel nenavštívili uvnitř, ale i venku to stálo za to. Jak jsme byli z hor takoví docela zhýčkaní, že nikde nebyly žádné velké fronty ani moc lidí (případně se rozprostřeli:-)), tak u Schönbrunnu to stálo za to - turistů davy a když se nad tím tak zamyslím, tak vůbec nechápu, kam se všichni poděli, když jsme fotili fotky níže...

ZOO Vídeň - pavilon ledních medvědů.

Kapitola sama o sobě byly schönbrunnské zámecké zahrady - dílo neskutečných rozměrů, nádherně upravené. Díky tomu, že jsme si pro výstup z metra nezvolili zastávku ZOO, ale zámek, tak jsme viděli velkou část zámeckého parku - museli jsme tam projít k ZOO a rozhodně jsme nelitovali. Pokud tedy nebudete mít Schönbrunn v hledáčku výletů, stojí za to u něj alespoň vystoupit a okouknout ho cestou k ZOO.

Po trochu delší procházce po zámeckém parku jsme se konečně dostali k pokladnám do zoologické zahrady. Zaplatili jsme vstup, dostali jsme plánek a konečně dovnitř - do nejstarší ZOO na světě (založena byla roku 1752!). Strategicky jsme se rozhodli, že pandy, tu (pro nás) největší lákačku, necháme až na úplný konec, abychom se celou dobu pořádně těšili! To, kolik lidí bylo u zámku ZOO dokonce předčila, protože tady byly fronty úplně všude! Dokonce jsme i hlad rychle zahnali proteinovou tyčkou, jen abychom nemuseli čekat. A tak jsme, posilnění proteinem, vyrazili nejen prstem po mapce, ale i nožmo vstříc pavilonům a výběhům.

Webové stránky vídeňské ZOO jsou k dispozici i v češtině a najdete na nich snad všechny informace, které můžete potřebovat - mrkněte TADY. Protože nás nijak zásadně netlačil čas, procházeli jsme si zahradu v klídku a pomalu, občas se zastavili na pivo, když opadly fronty tak jsme si dali něco k jídlu, zkrátka jsme si udělali prima odpočinkové odpoledne.

Co nás (kromě pand) zaujalo, byl pavilon ledních medvědů. Mědvědy jsme sice neviděli, ale pavilon je sám o sobě zážitkem. Je velmi interaktivní, zajímavě udělaný - částečně vědecky, ale zároveň pro děti, opravdu moc krásný! Jen škoda toho skutečného medvěda:-).

Projít celou vídeňskou ZOO nám zabralo od začátku do konce (s občasnou zastávkou) asi 3,5 hodiny, takže ve finále to až takový odpočinek nebyl a měli jsme zase solidní základ pro bolavé nohy. Pokud plánujete do budoucna navštívit ZOO s dětmi tak rozhodně doporučuji, aby to ten den byl jediný výletní cíl, protože rozlohou 17 hektarů se rozhodně neřadí mezi ty menší.

Pandu jsme na vlastní oči viděli poprvé v životě!

Jak jsme se blížili ke konci, tak jsme se také blížili k pandám. Pandy velké se chovají jen v několika málo evropských ZOO (například v Anglii, Španělsku nebo Francii) a v současnosti je vídeňská ZOO nejbližším místem, kde je můžeme spatřit. Záměrně píšu v současnosti, protože o jejich chovu jedná s Čínou pražská zoologická zahrada, tak uvidíme, jak to dopadne:-). Vidět naživo Pandu velkou byl pro mě osobně obrovský zážitek a měli jsme velké štěstí - i když jsme je neviděli venku, ale uvnitř. Zrovna se věnovaly jídlu a byly neuvěřitelně roztomilé! Jedná se dokonce o symbol WWF (Světový fond na ochranu zvířat) a ne nadarmo - Pandy velké patřily ještě poměrně nedávno mezi ohrožené druhy (v tuto chvíli se řadí mezi zranitelné). Ve volné přírodě žije cca 2 000 kusů, v zajetí pak necelá pětistovka. Myslím, že i to byl jeden z důvodů, proč mě toto setkání celkem dojalo.

Po dojemném zážitku bylo potřeba trochu zjitřit smysly a tak jsme metrem přejeli k Prátru (stanice Praterstern - přestupní stanice U1 červená a U2 fialová). V Prátru jsme chtěli strávit večer a takhle zábavně náš roadtrip zakončit. A to se povedlo na jedničku - přestože jsme byli po dopoledním cestování a odpolední ZOO trochu unavení, atmosféra nás pohltila hned u vstupní brány!

Do Prátru se neplatí žádné vstupné, zpoplatněné jsou jednotlivé atrakce. Což se nám tak trochu nevyplatilo, protože jsme poměrně brzy ztratili pojem o tom, kolik nám z peněženky zmizelo. Nutno ale říct, že to stálo za to! Navštívili jsme několik domů hrůzy, ruské kolo (bohužel ne to klasické s kabinkami, které je pro Prátr typické - Riesenrad), obří řetížkový kolotoč, který se s námi točil v asi 70 metrech a senzační vodní horskou dráhu.

V Prátru najdete obrovské množství moderních atrakcí, ale také tento klasický a nádherný kolotoč.

Nejvíc nás překvapily právě domy hrůzy - ve většině případů rozhodně nebyly pro děti! Hýbající se obrazy, lekačky jako blázen a 4D efekty. Například při rozdrcení hlavy na jednom obrazu a jejím prasknutím se na nás snesla sprška vody (vím, že to nebyla krev jen proto, že jsme pak nebyli od krve, ale jinak to bylo šíleně realistické!). Klidně přiznávám, že jsem měla několikrát fakt strach!

Z Prátru jsme odcházeli skvěle pobavení a nadšení jako malé děti. Důkazem budiž to, že jsme tam vydrželi do noci i po předchozích kilometrech v ZOO. Noční Prátr měl pro nás určitě větší kouzlo, než ve dne - vše je krásně nasvícené, u každé atrakce hraje hudba a hlavně - lidí bylo pomálu. Frontu jsme nestáli ani jednou. Cena atrakcí se pohybuje obvykle mezi 3 - 10 Eury. My jsme zjistili, že žádná cena není dost vysoká na to, aby nás odradila od návratu do dětských let. A tak se nám to v Prátru úžasně povedlo!

Hotel Urania stojí od Prátru asi 20 minut chůze, takže jsme se ještě hezky prošli nočním městem a ani nevím, jak jsem usnula (teda vím - za dohledu podivných osob, které na mě shlížely ze stropu). Druhý den nás čekala už jen cesta domů a moje nohy mě neustále přesvědčovaly, že by rozhodně potřebovaly ještě jednu dovolenou. Jako psychický relax je ale fyzická zátěž rozhodně funkční!

K Vídni obecně by byla škoda nenapsat ještě jednu věc, a ta se týká Vienna City Card! Pro návštěvníky Vídně, kteří si jedou užít převážně město naprosto skvělá věc! My jsme se bez ní obešli, protože jsme zde trávili skutečně jen jeden den, ale kdybychom jeli na víc dní, neváhali bychom a opatřili si ji. Vienna City Card vám bude pobyt ve Vídni usnadňovat a taky trochu zlevňovat - využít můžete zlevněnou hromadnou dopravu, slevy do kaváren a restaurací, na různé akce a také na vstupy. Například vstup do ZOO, do zámku Schönbrunn, vstup na Riesenrad (ruské kolo) a mnoho dalších. Pokud se chystáte do Vídně, podívejte se na Vienna City Card přímo TADY! A přímo na stránkách ji také můžete online zakoupit. Zkrátka a dobře - užijte si Vídeň, stojí totiž za to!

O mně

První blog jsem začala psát na mateřské dovolené - jako takovou vzpruhu nejen pro sebe, ale i pro ostatní maminky. Od něho jsem se posunula do dnešní podoby, kterou chci inspirovat k aktivnímu trávení času s dětmi, ale také bez nich:-) .

Přidejte svůj e-mail a dostávejte novinky jako první!