• martina

Zkrácená dovolená autem? Volíme Itálii!

Aktuálně nám probíhá svatební sezóna, takže si nemůžeme tak docela dovolit na celý týden odfrčet k moři. Pár dní jsme si ale vyhradili a stálo před námi to nejtěžší rozhodnutí - KAM?

Krásné historické uličky Caorle.

V pátek jsme celý den natáčeli svatbu u Uherského Hradiště a domů jsme se vraceli v sobotu nad ránem. To jsme ještě netušili, kam nás sobotní vítr zavane. Dopoledne jsme sledovali počasí, kolem oběda ubytovací kapacity na booking.com a okolo třetí odpoledne bylo rozhodnuto. Vzdálenost na dojezd, volné super ubytování, počasí slunečné a hlavně - Kýša touží po moři. Jede se do Caorle! Rychlý nákup a v noci odjezd směr Itálie. Nebo jak říká Kýša - do Italska :-).

Pokud jedeme delší trasu (rozumějte nad 8 hodin) snažíme se jezdit výhradně v noci. I tentokrát jsme to tak udělali a provoz tomu odpovídal - volné dálnice a celková pohoda nás provázela celou cestu přes Rakousko, až na místo. Cesta dlouhá asi 890 km za námi byla za 10 hodin, ani jsme nemrkli. Kryštůfek v noci spokojeně spinkal a když se probudil, byli jsme v rakouských Alpách, takže obdivoval přírodu okolo. A když jsme přejeli hranice s Itálií, tak už nedočkavě vyhlížel moře.

Tip pro rodiče: Cesta do Caorle si žádá rakouskou dálniční známku - k sehnání na pohraničních benzinových pumpách a nebo ještě lépe - ve většině směnáren. V Itálii jsou dálnice také zpoplatněny, ale fungují na principu mýtných bran - při nájezdu na dálnici si vezmete z brány lístek, který při jejím opuštění předáte výběrčímu mýta společně s částkou, kterou vám vypočítá. Cestou do Caorle jsme jeli přes České Budějovice a v rakouských Alpách jsme si zkrátili cestu díky mostu - tato zkratka nás vyšla na 12 Eur. Podobný obnos jsme platili také za využití dálnice cestou tam i zpět. Zpět jsme pak jeli jinou cestou - přes jižní Moravu a zpoplatněnému tunelu jsme se vyhnuli. Ne cíleně - prostě většinou jezdíme podle toho, jak nám trasu (jako nejrychlejší) vytyčí Google.

Protože jsme přijeli těsně před 14 hodinou a od 14 už jsme se mohli ubytovat, nemuseli jsme nikde dlouho trávit čas a jeli rovnou na místo. Ubytování jsme měli rezervované v Ninfea rezidence welnnes&spa. Úžasný apartmán s jednou ložnicí, obývacím pokojem s kuchyní a koupelnou. Jako takový malý velký bonus se soukromou terasou s vířivou, z čehož měl maximální radost Kýša. Takže ještě než nám recepční předal pokoj, byl už z Kýšky naháč a ráchal se ve vířivce. Tím mimochodem trávil většinu času, kdy jsme byli na pokoji:-).

Kýška si vířivku na terase strašně užíval.

Naše první odpoledne se nám trochu zatáhlo, tak jsme ho využili k procházce po historickém centru (Tatíííííí, prosííííím, ten obrovský žlutý autobus bych si tak moc přál!!). Caorle bylo založeno asi roku 40 před naším letopočtem a je skutečně vidět, že má historické základy. Připravte se na nádherně malebné uličky, historické domky a všude okolo vás nádherná vůně z typických restaurací a gelaterií, které jsou tu na každém rohu. Takže hned první den jsme splnili italské nutnosti - dát si špagety, pizzu a zmrzlinu:-).

Tip pro rodiče: Italové mě strašně překvapili svým vztahem k dětem. Kýša byl všude ve středu dění, vítaný, žádné dětské koutky nejsou potřeba, protože děti se tady nikam "uklízet" nemusí. Jsou zkrátka brány tak jak jsou - i se svým normálním dětským chováním. Rozlité pití, zapatlaný ubrus, personál stále absolutně milý. Při každém příchodu do restaurace se Kýšovi personál věnoval zvlášť pečlivě. Neříkám, že v Čechách takové podniky nejsou, ale určitě nejsou samozřejmostí. Dokonce i Kýša si toho všiml. "Maminko, proč jsou tady na mě všichni tak hodní?" "To jsou Kýšo Italové." "Já bych v tom Italsku chtěl zůstat!" "Já taky!"

Druhý den ráno nás vzbudilo sluníčko a klasicky Kýša:-). Po skvělé snídani jsme se vypravili k moři. V rámci apartmánu jsme měli nejen tu super snídani, ale také lehátka a slunečníky v ceně. Což se nakonec ukázalo jako opravdu veliký benefit - slunečníky a lehátka se samozřejmě platí a v první nebo druhé řadě na pláži (což je s dětmi ideální) zaplatíte za týden necelých 120 Eur. A to není vše - v rámci místa na pláži jsme měli neomezený přístup k hračkám do vody a na pláž. Takže jsme nemuseli kupovat žádné kyblíčky, lopatky, bábovky (pár jsme jich vezli s sebou) a dokonce ani lehátka. Naprostá paráda! Stavbě hradů z písku už nebránilo vůbec nic.

Lehátko na lehátku - realita pláží v Caorle. A mezi nimi prodejci náramků, draků a nebo třeba ovoce.

Moře v Caorle je perfektní z hlediska toho, že si ho naplno užijí hlavně děti. Písek, velmi pozvolný přístup do moře a spousta mušliček. Na mělčině se samozřejmě dělají jen menší vlny, takže přeskakováním jsme strávili nepočítaně minut. Pláže jsou přeplněné lehátky a slunečníky, a to doslova. S termínem jsme měli asi ještě štěstí, protože byla obsazena tak třetina z nich. A samozřejmě - mělké písečné moře na severu Itálie - neuvidíte v něm vůbec nic! A to nepřeháním - za 3 dny ani rybička.

Bohaté je Caorle i na plážové služby - různé půjčovny šlapadel a paddleboardů jsou téměř na každých sto metrech. Dokonce jsme podlehli Kýšovu naléhání a jedno takové šlapadlo se skluzavkou jsme si půjčili a bylo to moc prima. Dokonce můžeme říct, že jsme se díky němu dostali v moři do míst, kde jsme nestačili :-). I když to byla dost fuška!

Tip pro rodiče: Když budete objednávat ubytování, hlídejte si, jestli má soukromou pláž. Celá délka pláže v Caorle je prakticky jedna hotelová zóna za druhou. Lehnout si někam s vlastní dekou a slunečníkem není jen tak. Prvně - není kam, pláž je poseta lehátky. Za druhé - na některých plážích je to dokonce výslovně zakázáno, což mě osobně dost překvapilo. Své soukromé úseky mají i hotely, které nejsou přímo na pláži, jako byl ten náš. Tento způsob má ale zjevně i své benefity - pláž je čistá, toalety jsou na každých pár metrech a taky čisté, velkým plusem pro nás byla již zmíněná půjčovna nafukovacích lehátek a hraček.

Večery jsme obvykle trávili procházkou. Jak už jsem psala výše - historické centrum Caorle je krásné a nevyužít některou z restaurací a nedat si večeři by byl vyloženě hřích. A tak jsme je dosyta využívali a ochutnávali ryby i tradiční italskou kuchyni. Naším nejčastějším procházkovým cílem byl Dóm a nebo kostel Santuario della Madonna dell'Angelo, který je na konci promenády. Kromě krásných výhledů na moře se na promenádě můžete pokochat výtvory ze soutěže Scogliera viva, neboli Živá skála. Sochaři při této soutěži opracovávají balvany na pobřeží do různých výjevů. Krásná podívaná!

Sochařské umění můžete obdivovat na promenádě.

V úžasném dovolenkovém módu ranní procházka po pláži - snídaně - moře - Kýši spánek - moře - večeře a procházka městem bychom určitě vydrželi fungovat podstatně déle, než 3 dny. Ten čtvrtý den jsme už neměli plážový servis a pokoj jsme museli ráno vyklidit, tak jsme se hromadně domluvili na přesunu do Caribe Bay - největšího a nejmodernějšího aquaparku v Itálii. A ten si rozhodně zaslouží samostatný článek!

Jezdíte s dětmi k moři na kratší dobu než týden? Budeme moc rádi, když se s námi v komentářích podělíte o vaše tipy! A pokud jezdíte jinam než k moři, tak nevadí, klidně doporučte.

O mně

První blog jsem začala psát na mateřské dovolené - jako takovou vzpruhu nejen pro sebe, ale i pro ostatní maminky. Od něho jsem se posunula do dnešní podoby, kterou chci inspirovat k aktivnímu trávení času s dětmi, ale také bez nich:-) .

Přidejte svůj e-mail a dostávejte novinky jako první!